FAQ

FAQ

Veel gestelde vragen

Hoe groot is Werkkracht10 eigenlijk?

De kern van Werkkracht10 zijn de twee founders (Simon Buist en Wouter de Geus). Samen een unieke mix van gedegen HRM kennis en kunde gecombineerd met Marketing en Sales ervaring. De kracht van Werkkracht10 is de community van professionals waardoor de juiste expertise beschikbaar is op het juiste moment.

Waarom een Werknemersreis?

Bijna alle bedrijven en organisaties onderkennen het belang van klanttevredenheid en klantgerichtheid. Er wordt door marketing gewerkt met Customer Experience Design, gestuurd op Customer Satisfaction, gemeten met Net Promotor Score (NPS). Een belangrijke constatering: de medewerker vervult een sleutelpositie in het optimaliseren van klanttevredenheid en levert een belangrijke bijdrage aan het opbouwen van een goede reputatie van de organisatie.

De gereedschappen van marketing zijn ook beschikbaar voor de HR professional. Met onze werknemersreismethode helpen we organisaties:
Employee Experience: heeft en krijgt de medewerker het gewenste beeld van de organisatie?
Employee Journey: welke touchpoints zijn er tussen medewerker en organisatie? Zijn die zo optimaal ingericht? Welke verbeteringen zijn mogelijk?
Employee Satisfaction: hoe tevreden is uw medewerker eigenlijk?

Onze werknemersreisworkshop biedt u:

  • Kennis van de opbouw van de employee journey;
  • Inzicht in de middelen die u als HR professional in kunt zetten om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten

Zowel Wouter als Simon zijn trots op hun certificaat Masterclass Employee Experience Design.


Wat zijn Touchpoints?

De Employee Journey, de Werknemersreis is de reis die medewerkers maken binnen de organisatie. Vanaf het eerste contactmoment tot de dag dat ze de organisatie verlaten. Tijdens deze reis van instroom, doorstroom en uitstroom zijn er touchpoints waarin we het gedrag of de mening van de medewerkers over de organisatie positief of negatief kunnen beïnvloeden. Denk dan bijvoorbeeld aan het wervingstraject, het sollicitatiegesprek, de eerste werkdag, het contact met de leidinggevende of de interne communicatie. Maar ook standaardzaken als het arbeidscontract, opleidingsmogelijkheden of carrièrekansen. Het zijn allemaal belangrijke momenten waarop je medewerkers positief kunt beïnvloeden door ze bijvoorbeeld te verrassen of te waarderen. Als dit lukt, worden medewerkers bevlogen, blijven ze langer voor de organisatie behouden en leveren ze uiteindelijk meer rendement op.

Wat is het business model van Werkkracht10?

Werkkracht10 biedt diverse modellen:

  • Projecten: Time/Material of Fixed Price
  • HR as a Service: Abonnement op maandelijkse- of kwartaalbasis
  • Detachering

Onze offertes zijn altijd transparant met duidelijke deliverables.

Samenwerken in de Werkkracht10 community?

Ben je zelfstandig (HR-) professional en wil je participeren in de Werkkracht10 community, neem dan contact met ons op.

Werkkracht10 en MVO

Werkkracht10 ondersteunt bij het ontwikkelen en uitvoeren van HR beleid gericht op de duurzame inzet van medewerkers. Het business model van organisaties verandert steeds vaker en/of sneller. Door tijdig te onderzoeken welke impact deze veranderingen zullen hebben op de medewerkers in termen van kennis en kunde is het nemen van maatregelen om de duurzame inzetbaarheid van de individuele medewerker makkelijker te realiseren. Werkkracht10 ondersteunt bij het in kaart brengen van deze impact en helpt het beleid voor duurzame inzetbaarheid te formuleren.

Werkkracht10 is lid van MVO Nederland